ΕΝΩΣΗ ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΟΝΕΩΝ
MΑΘΗΤΩΝ ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ ΔΗΜΟΥ ΘΕΡΜΗΣ (ΕτΣΓΜΜΔΘ)
ΕΔΡΑ: ΘΕΡΜΗ Α.Μ.: 255/2013
Τ.Κ. 57001 Τ.Θ.903 (ΝΕΑ ΡΑΙΔΕΣΤΟΣ)
ΑΡΙΘ. ΕΞΕΡΧ. ΕΓΓΡΑΦΟΥ: 013 (ΠΕΡΙΟΔΟΣ 2019-2021)
ΤΟΠΟΣ/ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ: ΘΕΡΜΗ/5-9-2021
ΠΡΟΣ: ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΔΗΜΟΥ ΘΕΡΜΗΣ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΥΣ ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΣΤΗΝ ΕΝΩΣΗ ΚΟΙΝ: |
(1) Σύλλογο εργαζομένων στην καθαριότητα των σχολείων του Δ. Θέρμης (2) Αντιδήμαρχο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης, Πολιτισμού, Νέας Γενιάς και Κοινωνικής Προστασίας |
Είναι σημαντικό, αφορά την υγεία των παιδιών μας!
Προσωπικό καθαριότητας των σχολείων στον Δ. Θέρμης.
Αγαπητοί/ές
Το κείμενο αυτό αποστέλλεται προς όλους τους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων του Δήμου Θέρμης, όπως και στο σύλλογο εργαζομένων στην καθαριότητα των σχολείων του Δ. Θέρμης και στην Αντιδημαρχία Παιδείας για να το συνυπογράψουν, για να αποσταλεί στη συνέχεια στους αρμόδιους φορείς του κράτους.
Παρακαλούμε απαντήστε σε αυτό το email καταθέτοντας τη συμφωνία ή διαφωνία σας.
Για το έτος 2021-22 στο Δήμο Θέρμης δόθηκαν κονδύλια για την πρόσληψη προσωπικού καθαριότητας των σχολείων, που θα εργάζεται ανά ημέρα 20% λιγότερες ώρες από το έτος 2020-21.
Συγκριμένα αν πατήστε εδώ θα διαβάσετε το έγγραφο με Αριθ, Πρωτ. 56982/30-7-2021 του υπουργείου εσωτερικών, στο οποίο ορίζεται ότι για τον Δήμο Θέρμης χρηματοδοτείται:
ΜΕΓΙΣΤΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΩΡΩΝ ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ: 275
ΜΕΓΙΣΤΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΣΛΑΜΒΑΝΟΜΕΝΩΝ ΑΤΟΜΩΝ: 92
Για το έτος 2020-21 όπως φαίνεται και στο συνημμένο έγγραφο του Γραφείου Αντιδημάρχου Παιδείας του Δήμου Θέρμης οι ώρες που είχαν χρηματοδοτηθεί ήταν 341
Συνεπώς
Χρηματοδοτούμενες Ημερήσιες Ώρες Απασχόλησης 2020-21 |
Χρηματοδοτούμενες Ημερήσιες Ώρες Απασχόλησης 2021-22 |
Μείωση |
Ποσοστό Μείωσης |
341 |
275 |
-66 |
-19,35% |
Αυτό σημαίνει αφαίρεση από τα δημοτικά κονδύλια ενός σημαντικού ποσού, αν πρέπει να καλυφθεί η διαφορά, που θα μπορούσε να διατεθεί για την κάλυψη άλλων αναγκών και όχι την κάλυψη της μείωσης της κρατικής χρηματοδότησης.
Το εύλογο ερώτημα που προκύπτει είναι: Γιατί; Θεωρούμε ότι οι αρμόδιοι στο Υπουργείο Εσωτερικών οφείλουν να δώσουν την απαραίτητη εξήγηση για του λόγους που η καθαριότητα των ίδιων σχολείων χρειάζεται λιγότερες ώρες για να υλοποιηθεί.
Ερώτημα 2: Γιατί η χρηματοδότηση της καθαριότητας των σχολείων δεν ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες που αιτήθηκε ο Δήμος, όχι μόνο φέτος αλλά και την προηγούμενη χρονιά;
Με βάση αυτή την εμπειρία και τις σχετικές ελλείψεις που πάλι δημιουργήθηκαν (εξαιτίας της πανδημίας), ο Δήμος ζήτησε από το κράτος να χρηματοδοτήσει για το έτος 2021-22 λόγω της πανδημίας 592,5 ώρες (75 Χ 6,5 + 35 Χ 3)
Συνεπώς:
Έτος |
Πραγματικές Ανάγκες |
Χρηματοδότηση |
Ποσοστό χρηματοδότησης σε σχέση με τις πραγματικές ανάγκες |
2020-21 |
536 |
341 |
63.62% |
2021-22 |
592,5 |
275 |
46.41% |
Αυτό σημαίνει αφαίρεση από τα δημοτικά κονδύλια ενός σημαντικού ποσού αν θα θελήσει ο δήμος να καλύψει τμήμα τουλάχιστον της διαφοράς, για να υπάρχει μία στοιχειώδης ασφάλεια, ενώ διανύουμε το 4ο κύμα της πανδημίας. Αυτά τα κονδύλια θα μπορούσαν να διατεθούν για την κάλυψη άλλων αναγκών και όχι την κάλυψη της μείωσης της κρατικής χρηματοδότησης, ενώ παράλληλα δεν αποδίδεται το σύνολο των θεσμοθετημένων πόρων για τους δήμους.
Το εύλογο ερώτημα που προκύπτει είναι: Γιατί;
Θεωρούμε ότι οι αρμόδιοι στο Υπουργείο Εσωτερικών οφείλουν να δώσουν την απαραίτητη εξήγηση για του λόγους που αγνοούνται οι πραγματικές ανάγκες, με αποτέλεσμα -ειδικότερα φέτος- το ποσοστό κάλυψής τους να βρίσκεται κάτω του 50%;
Ερώτημα 3: Εφόσον η καθαριότητα είναι μία πάγια και διαρκής ανάγκη των σχολείων και εφόσον αυτή την ανάγκη την καλύπτει το κράτος για τα δημόσια σχολεία της χώρας, γιατί πρέπει κάθε χρονιά να προκηρύσσονται θέσεις ορισμένου χρόνου και όχι αορίστου;
Μάλιστα η λύση αορίστου χρόνου, δεν θα μπορούσε να αποτελέσει τη βάση για ένα σχεδιασμό μίας ποιοτικής αναβάθμισης των καθηκόντων προς όφελος του περιβάλλοντος και της κοινότητας;
Οι πάγιες και διαρκείς ανάγκες θα πρέπει να καλύπτονται από συμβάσεις αορίστου χρόνου. Δηλαδή οι εργαζόμενοι/ες να μην είναι κάθε χρονιά όμηροι αποφάσεων και εγκυκλίων που θέτουν τον οποιοδήποτε προγραμματισμό της ζωής τους σε συνεχή κίνδυνο. Κανένας / καμία εργαζόμενος / εργαζόμενη δεν θα έπρεπε να είναι σε αυτή τη δυσμενή θέση και το βιοτικό τους επίπεδο να είναι υπό διαπραγμάτευση, όταν είναι ικανός και ικανή να προσφέρει την εργασία του.
Για παράδειγμα, με την εγκύκλιο του υπουργείου εσωτερικών που αναφέραμε στην αρχή του κειμένου, ο Δήμος έχει δικαίωμα να προσλάβει 91 άτομα με 3ωρη απασχόληση και 1 άτομο με 2ωρη απασχόληση (91 Χ 3 = 273 + 2 = 275 ώρες). Όντως, ο Δήμος κατένειμε ισόποσα τη χρηματοδότηση σε 92 άτομα προσθέτοντας από τον προϋπολογισμό του δήμου άλλη μία ώρα ώστε να μην υπάρχει σύμβαση μικρότερη των 4 ωρών και όλες οι συμβάσεις να είναι ίδιες και μάλλον θα προσθέσει και πάλι με συμβάσεις ΚΟΧ όσα άτομα θα χρειαστούν επιπλέον (με αποτέλεσμα όπως προαναφέραμε τη διάθεση πόρων που θα μπορούσαν να καλύψουν άλλες ανάγκες). Συνεπώς, αυτό που τελικά προσφέρεται δεν έχει καμία σχέση με μόνιμες συμβάσεις αορίστου χρόνου και είναι αναγκαστικό αποτέλεσμα των δυνατοτήτων που περιγράφονται στην εγκύκλιο και οι οποίες -σε συνδυασμό με την μικρή κάλυψη των πραγματικών αναγκών- δεν υποστηρίζουν την πλήρη απασχόληση.
Τα ζητήματα ελέγχου της ποιότητας της δουλειάς, των διαδικασιών βελτίωσης, της αυξομείωσης των αναγκών κοκ είναι άλλης τάξεως προβλήματα και οφείλει η κοινωνία να τα συζητά πάντοτε και ανοικτά, ωστόσο δεν πρέπει να αποτελούν αίτιο της προαναφερόμενης γενικευμένης ομηρίας, που αφορά σε όλες τις περιπτώσεις. Εξάλλου, δεν δίνεται καμία απόδειξη ότι περίσσεψαν προσφερόμενες θέσεις εργασίας, μετά την κάλυψη όσων έχουν ανάγκη την πλήρη απασχόληση, έτσι ώστε δικαιολογημένα να αναζητηθούν όσοι/ες επιθυμούν να εργαστούν μόνο με μερική απασχόληση.
Ειδικότερα για τα σχολεία μας, η καθαριότητα θα μπορούσε να πάρει άλλη διάσταση αν την συνδυάσουμε με τις προσπάθειες αντιμετώπισης του φαινομένου της κλιματικής αλλαγής, μέσω της επανάχρησης και ανακύκλωσης και γενικότερα ενέργειες της κυκλικής οικονομίας, που προσπαθούν να μειώσουν την κατανάλωση ενέργειας και πόρων.
Το προσωπικό της καθαριότητας των σχολείων θα μπορούσε με κατάλληλη μικρή εκπαίδευση να εφαρμόσει τέτοιες πρακτικές όχι μόνο εξοικονομώντας πόρους αλλά και διδάσκοντας τα παιδιάς μας.
Επίσης, γνωρίζουμε ότι στις περισσότερες περιπτώσεις τα σχολεία παύουν να χρησιμοποιούνται τους καλοκαιρινούς μήνες και τα απογεύματα μετά τις 16.00. Η ύπαρξη υπηρεσιών καθαριότητας θα μπορούσε να δώσει -σε συνδυασμό με άλλες προβλέψεις- διέξοδο στη δημόσια χρήση τους από τους συλλόγους γονέων, τα παιδιά και άλλες κοινοτικού χαρακτήρα ομάδες.
Με τις παραπάνω σκέψεις θα θέλαμε να αναδείξουμε την προστιθέμενη αξία που μπορεί να παραχθεί από εργαζόμενους/ες οι οποίοι έχουν διασφαλίσει ένα αξιοπρεπές πλάνο εργασίας στη ζωή τους και έτσι αποκτούν κίνητρο να προσφέρουν ποιοτικά αναβαθμισμένη εργασία, ενώ ταυτόχρονα αυξάνουν την ικανοποίησή τους και την κοινοτική και πλανητική ευημερία.
Το εύλογο ερώτημα που προκύπτει είναι: Για ποιο λόγο πάγιες και διαρκείς ανάγκες δεν καλύπτονται με συμβάσεις αορίστου χρόνου, που να περιλάβουν ταυτόχρονα και την
ποιοτική αναβάθμισή τους; Γιατί σαν κοινωνία να μην έχουμε ταυτόχρονα 3 οφέλη: Αξιοπρεπές πλάνο εργασίας, πλανητική και κοινωνική ευημερία;
Ζητούμε,
άμεση επιπλέον χρηματοδότηση για κάλυψη των πραγματικών αναγκών καθαριότητας
και συμμετοχή σε ένα διάλογο για τον σχεδιασμό αξιοπρεπών, σταθερών και ποιοτικά αναβαθμισμένων θέσεων εργασίας για την ασφάλεια των παιδιών μας και τη βελτίωση της πλανητικής και κοινωνικής ευημερίας.
Με εκτίμηση,
Για την Ένωση Γονέων
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ |
Η ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ |
Γεώργιος Γριτζάς |
Άννα Χατζηνούσκα |
ΥΓ Για την ενημέρωσή σας στέλνουμε παράλληλα το αίτημα της Αντιδημαρχίας Παιδείας